I morse vaknade jag kl 5 och sen hade jag jättesvårt att somna om. Låg bara och vände och vred mig och halvsov lite framtill 7 ungefär, då vaknade Rasmus och kom in till oss.

Vi vaknade upp till ännu en dag med klarblå himmel och strålande sol.

Efter frukosten gick vi direkt ner till stranden. Havet var så fint! Det var bara lite vågor och barnen tyckte det var härligt. De letade, och hittade, en hel del fina snäckor.

Vi har legat vid poolen resten av dagen. Idag åt vi lunch på La Tasca, här på hotellet. Tjejerna åt varsin pizza, Rasmus ville ha lite kebab och Daniel också. Jag åt en thaikyckling med ris, som tyvärr var lite väl stark. Jag är ju så mesig när det gäller styrka på mat. Rasmus åt inte så mycket, han var jättetrött. Efter lunch gick Daniel en sväng med Rasmus i vagnen och han somnade ganska fort. Sen körde han upp den i lägenheten så Rasmus kunde sova vidare i lite sval och skön luft. D somnade på soffan en sväng också. 🙂 Tjejerna och jag badade vidare.

Nu är jag och tjejerna uppe i lägenheten, de ville inte bada något mer idag, de spelar Nintendo. R och D gick ner för att bada lite till, nu efter Rasmus vila. Jag fotade de från vår balkong, se bilden nedan.

Jag sitter på balkongen i skuggan och skriver dagbok. Skönt faktiskt!

Ikväll blir det nog en tripp in till Side, så vi äter nog middag där inne. Få se om vi tar dolmus (typ av buss) in och ev taxi hem.

Efter att vi duschat och ”fixat” oss så tog vi en taxi in till Side. Vi har gått och strosat, kollat i affärer och shoppat lite. På flera restauranger så hade de små sköldpaddor, antar att det är för att locka till sig kunder. Söta var de i alla fall.

Vi åt middag på en jättemysig restaurang – Paradise. Den ligger nästan vid Apollon-ruinerna. Daniel och jag åt pepparstek och barnen valde pannkakor med glass. Till förrätt fick vi ”turkiskt” bröd och vitlökssmör. Barnen tyckte det var jättegott! Vi såg solen gå ner när vi satt på restaurangen – riktigt härligt!!! Bästa maten och bästa kvällen hittills!

Vi köpte varsin ny skolväska till tjejerna. De fick ju varsin förra året, men nu har de fått en som är lite större, så att de får plats med ett A4-block och ev en pärm. 25 TL styck kostade de, vilket motsvara ca 100 SEK. Bra pris för en skolväska tycker jag!

Sen köpte jag 3 jättefina skålar. Jag fick en liknande av mamma förra året när vi var i Side, en svart, och den gillar jag jättemycket. Så nu köpte jag 3 till, en som gick i limegrönt, en som gick i lila och en som gick i turkost. Det som är lite jobbigt med shoppingen är att man måste hålla på och pruta…

Vi tog en taxi hem också, bekvämt och skönt, även om de kör som tokar. Jag sa i taxin att ”de kör som idioter”. Lite senare skulle Rasmus säga samma sak, men då blev det ”de kör ju som indianer”. *hahaha*

Nu sitter vi och smaskar på lite godis, chips, läsk och öl. Tjejerna gör lite läxor – skriver dagbok.